OFFENTLIGT PRIVAT.


.
NU på morgonen så väcktes jag av mamma. Hon berättade att klockan kvart över tolv skulle vi bege oss iväg till tandläkaren för att fixa till min söndriga tand. Så idag blev det lite mer sovmorgon. SKÖÖÖÖNT. Fast det är fortfarande väldigt svårt att sova åter igen pågrund av den här frustrerande fuktigheten. Man är varm hela tiden. men inte så att det är skönt. BLÄ som sagt.
.
Hur som helst så åkte vi sen ut i regnet och iväg till tandläkaren.
Grejen är att jag inte alls är rädd för att gå till tandläkaren eller något. Men när man väl sitter där så  hinner man tänka rätt så mycket. och jag tycker alltid att det är lika intressant att gå till tandläkaren. För det är ofta olika Personer. Och när man ligger där och de kollar koncentrerat på ens mun och tänder så ligger man själv där och kan inte titta på något annat än deras enorma ansikten som är onormalt nära ens eget. Men grejen är ju att det inte är konstigt för de gör ju bara deras jobb.
Det är typ så att det är bara "tillåtet" att glo på någon så mycket när man är hos tandläkaren. Det är som inte konstigt eftersom att man kan inte se så mycket annat än de som håller på med ens tänder för de är ju helt uppe i ens ansikte. Jag menar annars så är man ju bara helt efter om man sitter och glor på någon eller är så nära en person som hos tandläkaren.
Och Ibland (nu mer och mer tycker jag) så är det studenter med i rummet för att de ska lära sig. Eftersom att de också ska en dag bli tandläkare/läkare. Så är det på väldigt många jobb. Men det är ändå mest weird när det gäller sjukhuset och tandläkarn. För då sitter de ju väldigt koncentrerade och glor på patienten som läkaren undersöker eller vad han nu gör. Och det är ju yp också det ända stället där man kan sitta och glo på en person som håller på med något privat. För hur mycket det än för att studenterna sa lära sig. Så är ju patienten ändå en person som blir undersökt eller hjälpt av en anledning. För hur konstigt skulle det inte vara om någon skulle sitta och glo på en själv och typ ens vän medan man gör något. (om det inte är på en scen såklart). Och det är ju för att det är privat.
.
Jag säger inte att det är fel eller något. Men mer och mer så blir det privata lite mer offentligt. Utan att vi ens tänker på det. Man borde egentligen tänka lite på vad man offentliggör. Om de är något privat eller inte. För idag så finns det nästan inget privat längre. Faktiskt. Och det tycker vi ju inte är något konstigt. Eller?
Vad vågar vi egentligen reagera på? Vad vågar vi tycka är konstigt och sedan offentliggöra hur vi tycker?
Jag undrar om det kan vara så att istället för att offentligöra våra privata åsikter om saker. Så offentliggör vi privata saker i våra liv. Rätt eller fel?
Värt att lägga ner en tanke i.
.
Tillbaka till tanden. Den blev lagad tillslut och nu gör jag inte illa tungan. (lika lätt alla fall).
Ska till tandläkaren snart igen för jag ska fixa till tanden lite mer. För just den tanden är lite konstig. När jag gick i feman tror jag, så hoppade jag hopprep och ramlade på asfalten. och slog då ut en fjärdedel av min framtand. Den blev lagad med lite plast.
Grejen var bara att det är lite dåligt lagat. För färgen på plasten är helt fel. Den är mörkare än min tand och den är också längre än framtanden bredvid. Så det ska försöka återgärdas.
.
tack ch hej leverpastej.
.





Kommentarer
Postat av: Olma

LOVE THE NEW HEADER DARRLING!!

2010-08-09 @ 18:37:22
URL: http://ettsyfte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0