FÖRÄNDRA UTEVCKLINGEN.


.
DET här är en av de första bilderna jag tog när jag hade köpt min kamera. Det var två år och några månader sedan jag köpte den och tog det här kortet. Då var jag blond och korthårig. Nu är jag verkligen inte blond längre och har inte direkt kort hår heller. Mörkt och långt hår. Tänk vilken förändring ändå. Typ raka motsatsen. Tänk ändå hur man förändras hela tiden och då inte bara utseendemässigt utan också i sin personlighet. Det är ändå intressant att kolla tillbaka några år av sitt liv (oj nu lät det som att jag är hur gammal som helst) och se hur man förändrats. Min fråga är när slutar man förändras? Det känns som att man förändras mest när man är yngre. men samtidigt så borde man inte förändras hela tiden eftersom att man utvecklas hela tiden? Men då är ju frågan. Är utvecklas samma sak som att förändras?
Man brukar ju säga att tillsut så har man hittat vem man verkligen är och vet vad man vill med sitt liv. Men det betyder ju inte att man slutar utvecklas. Man utvecklas ju hela tiden i det man gör ju mer man satsar på det. men då det här med förändring. Då skulle jag säga att det inte allsa är samma sak som att utvecklas. Men att de hör ihop för när du utvecklas så förändras du ju också lite grann. Och när du förändras så utvecklas du ju också på något vis. Men sen så är det ju inte alltid så att förändringar och att man utvecklas märks eller syns. Det är som när man klipper sig. Och kanske bara klipper topparna. Det syns inte så mycket kanske men håret mår bättre och kan fortsätta växa eftersom det mindre bra har klippts bort. Kan man likna det här med livet.
Man brukar ju säga att ingen kan förändra dig förutom du själv. Och så kan de nog vara med att utvecklas också. För om nu de är så att om du förändras så utvecklas du. Då måste det ju betyda att bara en själv kan få sig att utvecklas eftersom man bara kan förändra sig själv. Visst kan andra människor leda en på rätt väg ock stötta en. Men. Skulle man faktiskt kunna säga att det du förändrar hos dig själv. I ditt liv. Det utvecklas också och det formar dig till den du kommer att bli. och nu då eftersom att man utvecklas varje dag så förändras man ju också varje dag och då är det ju faktiskt så att man aldrig helt kommer att veta exakt vem man är. Man kan ju ändå känna sig säker på sig själv. Det är inte det jag säger. men grejen är ju den att det finns alltid något nytt att upptäcka. Så länge man vill det.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0