BRÖSTSOCKER TILL FARFAR.


.
EN
dag så åkte vi in till Visby för att gå på de mysiga gatorna. Vi åt god mat. eller halvt god mat. Jag trodde det skulle va god mat. och det var också vad jag sa de fem första minuterna då jag åt. MEN. sen så blev det inte lika gott längre. Ni kanske blir litte förvirrade. Men jag åt en kycklingscnitzel och den var jättestor och det blev inte megagott efter ett tag. Om ni vill veta.nHEHE. Julia smakade ostron den dagen fö första gången och det är ju lite speciellt. och jag var väldigt beredd på att skratta när hon skulle spotta ut det eller till och med hålla på att spy men ändå svälja eftersom att vi var på en restuarang. Vi filmade till och med. HEHE. Men det hände ingenting. hon bara svalde och sa att det var gott. Jag antar att hon tänkte lite som PUMBA i lejonkungen. Hon har alltid varit en av hans största fans. SLÄMMIGT MEN MÄTTANDE.
.
MEN vi köpte god glass alla fall. Vi köpte från Visbys hemgjorda glass. Jag tog tre kulor. Saffran honung, melonsorbe och sockerkakssmet. HEHE. Lite speciella smaker men väldigt goda.
Sen så gick vi förbi en liten affär som hette karamellboden. Finns det något gulligare namn på en godisaffär? Skulle inte tro det. Det var som himmlen. Vi gick såklart inte och det var alla sorters godis därinne. Karameller i ala dess sorter, kubbor, tuggummin. Men vi blev mest glada över att se namnskylten på en av lådorna med godis. BRÖSTSOCKER.
.
DET var så kul för man har bara hört talas om det men aldrig sätt det eller ätit det för det fanns ju mest bara in the good old days. Men där var det och jag och julia fick flashbacks till barndomen från allt tittande på Barnen i Bullerbyn. Där så går barnen till en handel och köper bröstsocker till deras farfar. Såååå mysigt. Vissa skulle nog reagera på namnet men jag tycker det är rätt så gulligt. HEHE. Vi köpte lite sånt alla fall. Det är verkligen bara socker och jag gissar på att farfarn skulle ha det i kaffet men vi kände alla fall skyldigheten att köpa det.
Så där gick vi sen hela dagen med våra röd-vit-randiga karamellpåsar och mumsade.
.
tack och hej leverpastej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0