SEXTON ROSOR.

.
HEJTZAN BARNENN.
.
VAD ÄR DET FÖR EN DAG? Är det en vänlig dag? nej det är ingen vanlig dag för det är Cornelias födelsedag. HURRA HURRA HURRA!
.
JA. Det är alltså min födelsedag och den firar jag idag med min kära familj och min fantastiska mormor och min mormors man; min underbara Gösta.
Jag vaknade av att min familj kom vid någon tid på morgonen och väckte mig med frukost på sängen och presenter.
Frukost på sängen är KANSKE det bästa det bästa man kan få. För då behöver man verkligen inte göra något, inte röra sig alls. Utan man kan bara ligga kvar i sängen och njuta. Plus att man slipper den otroligt jobbiga och frustrerande ångesten över vad man ska äta. Vilket problem liksom. Men det är verkligen jobbigt tycker jag. För jag äter alltid samma sak. Vilket är galet irriterande.
Men nu slapp jag ju det denna morgon.
.
Sedan medan mina syskons föräldrar var borta så ringde min älskling. JONAS. Det är min fina pojkvän. POJKVÄN är verkligen inte det coolaste ordet men det känns inte som att det finns något direkt snyggare ord för det. SÅ AJA.
Hur som helst ringde han och jag fick äntligen prata med honom efter ett uppehåll på typ en vecka. För han har varit i Paris och därför har jag bara kunnat smsa honom men han har inte kunna svara för det kostar mycket mer att smsa från utomlands till sverige än tvärt om. Och det har inte varit så kul att inte få någon respons. Då känner man sig lite skitzofren faktiskt. INTE ok.
Efter ett samtal med Jonas så kom våra föräldrar tillbaka och hämtade oss för att vi sedan skulle till mormors lägenhet och äta tårta.
Så det är vad vi har gjort nu. En prinsesstårta. Supergod. Just en PRINSESStårta passade ju bra dag också när kronprinsessan Viktoria ska gifta sig.
Och det är det jag och min familj, precis som säkert resten av hela sverige också tittar på nu.
Så jag ska inte skriva så mycket mer utan vända mig om mot TV:n och kolla på alla kungligheter.
.
JUST det. kanske ska berätta vad jag fick. Jag fick en kopp av mina syskon. En SYMASKIN av mina föräldrar. Så nu är det bara att köpa massa tyg. Sen kan ja börja sy en massa sommarklänningar och annat. Det har jag längtat efter länge. Jag är kanske inte lika bra och effektiv "sömerska" som min syster JULIA. Men det är kul alla fall. Vilket, tycker jag, är det som spelar roll. HEHE. sen fick jag ett presentkort på makeup store, då man också får en sminkning av speciga människor och bra sminktips.
Det var end of story hittills för presenter. Fast jag ska få något senare av min mormor. Sen just det jag har fått en bukett av mormor och Gösta, med sexton rosor. Superfint.
Sedan har jag fått ett oräckneligt antal grattishälsningar från en massa på facebook. Mycket härligt.
TACK till alla!
.
tack och hej leverpastej



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0