THE JOKER.




.
JA.
Då var det dags för en ny vecka med nya möjligheter och aktiviteter. HEHE.
Den här veckan blir ungefär en likadan vecka som innan vi for till Örebro. För jag har hand om William några dagar och då under dagen så är han på fotbollsskola. Och förra veckan jag hade hand om honom så var han på golfskola. Hela tiden skolan för honom. Han måste verkligen gilla skolan. För han verkar ju dras till just det ordet. Och det är ju faktiskt lov. Han kanske har glömt bort det. HM. jag får ta ett snack med honom när han kommer hem.
Men han var i alla fall jätteglad över att få åka och spela fotboll. Så det är ju kul.
.
MEDAN William är borta i skolan så kommer Jonas till mig. ÄNTLIGEN.
Han cyklar hit ända ifrån någonstans i ingenstans. Och det mina vänner är långt bort. Men det är inget konstigt alls för honom. Varför ska man slösa pengar på bussen liksom?  - så låter det från honom. HAHA.
Jag orkar typ inte ens cykla till konsum. Det kan ju bara betyda att han är hurtig, morgonpigg och är stark som bara den. Fast grejen är att han inte är så jättemorgonpigg vad jag har förstått. Men han kanske bara har väldigt mycket viljestyrka. Så kan det kanske vara.
Jag är verkligen inte något av de sakerna. Inte ens lite grann. KUL. AJA. Som tur är så fuknar mitt liv ändå. HEHE.
.
NYSS så hände något fruktansvärt. Precis efter att jag hade släppt ut Doris i det fria. Jag var ute på asfalten och då hörde jag hur det ringde inifrån. Det var telefonen. Min första tanke var att William kanske kunde slita sig från det han gjorde och svara. Men självklart inte. Vad trodde jag liksom?
Så den andra tanke blev att springa in och svara så jag springer så snabbt jag kan utan att tänka på något annat än telefonen. Så därför hade jag inte så bra kontroll över mina fötter. Utan de levde typ sitt eget liv och ville mer än gärna inte rör på sig. Så vad händer? JO. Ja snubblar över min egna fötter. Som inte hade några skor på ig. Plus att jag var uppe i rätt så hög fart. Har jag för mig. så hela min mittersta tå på vänster fot rivs upp totalt. Långtån eller vad man kallar den. Fast det lät ju konstigt eftersom att stortån är längst. HM.
Men hur som helst så var det INTE skönt alls. Det började blöda otroligt mycket för att vara en så liten tå. Och jag fick panik för ja hann ju inte heller till telefonen och svara så det började ringa på min mobil istället. Men då kom William tillslut och räddade mig när han insåg att jag inte kunde svara. Härligt.
Så nu värker det i tån som bara den. Foten är verkligen ett dåligt ställe att göra illa sig på för den använder man ju hela tiden. När man går. Man har den i trånga , åtsittande skor. och speciellt på sommaren så är det dåligt för då svider det när man badar.
En sak som jag har insett somär ganska roligt att tänka på. Det är att när man har gjort illa sig någonstans så märker man genast hur mycket man använder den kroppsdelen. Man blir som handikappad. För man behöver verkligen alla delar för att det ska funka. Till och med lilla tån. ganska weird men ändå coolt.
.
tack och hej leverpastej.
Steve Miller Band – The Joker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0