BLOW AWAY.

.
LILLA Doris. Nu har hon blivit tvättad och rengjord en gång för alla. Det behövdes verkligen. Hon var riktigt smutsig efter att ha varit ute flera timmar i streck i många dagar. Har ingen aning om vad hon har haft för sig. MEN. Hon hade allt ifrån jord till barr och koda i pälsen.
Hon verkade inte tycka om så mycket att bli tvättad. Men det konstiga var att hon inte gav ett enda läte ifrån sig, så vem vet hon kanske tyckte om det.
För hon tycker om vatten i allmänhet. Hon är inte rädd för vatten som de flesta andra katter är. (på filmer och sådant). Fast hon är ju i för sig inte rädd för typ något.
Man kan typ skrika och klappa henne rakt i ansiktet utan att hon ens rör sig. Det kan ses som både bra och dåligt. Men något dåligt är väl att då blir det en större risk att hon går och dör någonstans för att hon inte aktar sig för ljud.
Till exempel när hon var ute för ett tag sen och det kom en bil. Då sprang hon inte iväg som vilken katt som helst skulle göra, utan hon gick fram till bilen och började nosa. INGET konstigt alls. Bilen var tvungen att stanna.
.
JAG börjar smått tro att hon verkligen lever efter ordspråket "man blir som de man är med". FÖR. Seriöst i våran familj hör alla dåligt. "VA" är nog det mest använda ordet. Och vi gör inget åt det heller. Utan vi fortsätter skrika varann i öronen och ha hög musik på jämt och ständigt. Varför inte liksom? Nämen det är härligt.
Älskar min familj verkligen.
Doris blev alla fall fin och ren tillslut och torkad med en handduk, en hårtork och sin tunga. så nu ligger hon i en av våra fåtöljer och sover djupt efter en lång dag. DET tycker jag hon gör rätt i.
SEN så blev hon kanske inte så ren i öronen. Men det gör inget. Jag tycker om att hon är orädd. HEHE.
.
NU ska jag gå och packa. För imorgon åker vi till Örebro. Vi ska dit på grund av att min farmor dog för några veckor sedan. Så det är begravning. Det kommer bli mycket tårar.
Och jag tror inte jag kommer kunna blogga där. MEN men. När jag kommer hem ska jag uppdatera allt som hänt under de kommande dagarna och hur min fördelsedag var. tills dess. Hade gott!
.
tack och hej leverpastej.
A Fine Frenzy – Blow Away (Radio Edit)




Kommentarer
Postat av: Mormor

lilla Doris men hon ser faktiskt ut att njuta

2010-06-15 @ 21:25:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0