I WISH I WAS A PUNKROCKER.

.
I WISH I WAS A PUNKROCKER. WITH FLOWERS IN MY HAIR. iblan bara önskar man att man var något man inte är. bara för en stund. känna hur det känns. veta hur jag skulle vara om jag varit annorlunda. skulle mitt liv vara annat än det jag har. i wish i was a punkrocker. sjunger sandy thorn. hon vill vraa något annat. leva på ett annat sätt än hon gör.
hon sjunger om att hon blev född försent. till en värld som inte bryr sig. är det sanning. har det gått så långt att vi imnte bryr oss längre. men vad är det egentligen hon menar att vi inte bryr oss om? i was born to late. to a world that doesn't care. ooh. i wish i was a punkrocker. with flowers in my hair. det som händer runt omkring oss?
men om man istället vänder på frågan. Vad är det egentligen som vi bryr oss om? vadär viktigt för just mig. vad proriterar jag. är det det hon syftar på? hon sjunger om att brev var det enda sättet att hålla kontakten. Har vi blvit för fasta vid det som idag kallas teknik. dator, tv, mobiler. är inte det ett väldigt vanligt samtalsämne bland folk. man pratar om hur mycket man använder sin mobil. hur beroende man är av sin dator. facebook. Idag är det nog inte många som skulle kunna leva utan sin mobil, sin dator. det går nästan inte att tänka sig ett liv utan de. den kontakten man har med den "förra" tiden. tiden innan mobiler och sånt. det är ju de äldre som levde då. de berättar om hur de gick till väga. skickade brev. och vi som ungdomar vi kan inte begripa oss på hur de överlevde.
lever vi för mobilen. är datorn vårat liv. jag skulle säga både ja och nej. för man kan säga att vi har våra liv på datorn i mobilen. det är nog det som man blir mest bedrövad över om datorn kraschar eller mobilen slutar funka. hur ka jag nu få kontakt med omvärlden. nej mina bilder. osv. är det verkligen så att vi har glömt bort hur det var innan. är det så. skulle det faktiskt kunna vara så att sandy thorn har rätt. bryr vi oss inte.
.
här är bilderna alla fall från när jag och olivia fotade ute i diset. tycker verkligen om bilderna.
.
tack och hej leverpastej.

.
.

Kommentarer
Postat av: julia

alltså gå bara och bli fotograf cornelia, do it for a living och håll tyst, du är ju så äckligt bra

2010-09-16 @ 04:39:53
Postat av: Tracy - BLOGGDESIGN!!

sjukt snygga bilder! :D vad fotar du med?

2010-09-16 @ 05:36:58
URL: http://ghattas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0