LAUGHER COMES AFTER RAIN.

.
KANSKE lite svårt att se på bilden ovan. men om du sätter på dig dina förstoringsglasögon. flyttar blicken mot de utstickande sakerna nedanför benen. fötter kallas det. och på dessa fötter finns det ett par skor. och inte vilka skor som helst. nej nej. de efterlängtade skorna. skorna som jag länge väntat på och äntligen fått grepp om. ett par svarta boots med klack. jag vet alla har typ såna. men det struntar jag i. jag älskar de. och inte bara att de är billiga, snygga och bara helt rätt. de är nu alldeles precis upptäckta att vara störtsköna också. är det inte magiskt. jag trodde aldrig att jag skulle hitta såna skor. underbart var ordet.
de kommer bli välanvända vill jag lova.redan imorrn. både pappa och jonas sa frågande; ska du ha de imorgon redan. de kanske var ironiska men. är det inte väldigt självklart att man vill använda det som är nytt. så är jag alla fall. härligt.
kan ju bara berätta historien bakom dessa skor. har ju velat ha dessa länge. men de finns ju aldrig i butiken på skopunkten för de är så ruggigt populära. coolt ord.
och liknande skor i riktigt skinn kostar ju typ skjortan gånger två. så.
till slut efter att inte orkat vänta längre efter de ska få in fler. så. blev det till att beställa. men självklart så är de ju helt slutsålda på internet också. vad trodde jag liksom.
jag i princip kollade varje dag på hemsidan om de kommit in. så desperat och cool var jag.
till slut fanns de där att beställa. vad gör jag. jag beställer de ju såklart direkt, utan att tänka igenom vilken storlek som skulle passa bäst. jag gissar och skickar efter de. pengarna dras från kontot. jag får inget mil om att de är slutsålda.
då var det bara att börja vänta. dagarna gick otroligt sakta. men sen kommer den dagen. igår. då jag får sms om att de finns på posten. jag får en viktig kod i smset för att kunna hämta ut de. det var väldigt viktit att man sparade det smset alltså.
men vad gör jag.
jag är ju typ känd för mitt guldfskminne. så typ en sekund efter så blev det dags för min ständiga smstömning. för min mobil har nog det absolut minsta minne som existerar. det är inte ett skämt. obs. inte ett skämt.
så jag raderar alltså alla mina skickade och inkomna sms, och blir väldigt nöjd över att jag då kunde få fler sms igen. utan att ens slänga en tanke på mina skor. såklart.
.
sedan när jag pratar med pappa om att hämta ut de så upptäcker jag detta och dör i princip. var inte detta typiskt att nu när jag väl har fått skorna tillslut så kan jag inte hämta ut de. blä.
som tur var har jag en smart pappa. så han hjälper mig att fixa ut papper på beställningen och idag så for vi dit för att testa vårt egna lilla kvitto. efter mycket spänning och klumpar i halsen. så säger postkvinnan glatt. men självklart. och nu är de mina. sköööönt. bara älskar de. och de passar bättre än någonsin. awesome verkligen!!!
.
kan ju bara tilllägga också att dagen efter att jag hade beställt skorna så hände det uppenbara. de kom in i butiken i stan såklart. man blir ju bara mer och mer less alltså. men vad ska man göra liksom.
nu är de h'r alla fall.
.
den som väntar på något gott vantar aldrig för länge.
true so true.
.
tack och hej leverpastej.
Anders Widmark – Laughter Comes After Rain
.

Kommentarer
Postat av: Emma

Fin du e gumsan:)

2010-09-16 @ 21:10:16
URL: http://liveit.blogg.se/
Postat av: mormor

Hallå Cornelis

Vilka fina boots och du är så vacker så vacker. Och du har tagit jättefina bilder av Olivia.

Älskar dig. Kram fr mormor

2010-09-16 @ 21:53:44
Postat av: Olivia

Cornelia du är underbar.. ville bara säga det!

2010-09-19 @ 15:25:04
URL: http://ettsyfte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0