SEALED LIPS DON'T SPEAK.


pic amanda by me.
bjuder på en härlig sommarinspirerad bild på amanda.
.
Har fått några frågor jag lovat besvara. så här kommer de, hoppas ni fick svar på det ni ville. annars är det bara att fråga mera.
.
* Fick en fråga om vad jag använde på mina läppar till den HÄR klädseln?
läppstiftet jag bär är ett neon-orange-färgat läppstift jag lånade av min kära vän amanda. som hon köpt makeup store. otroligt snyggt och färgstarkt.
.
* Många undrar över mitt nya LILA läppstift, vad det är för färg och märke?
det är av det ganska simpla märket Viva la Diva, färg very violet, men låt er inte luras av att det inte är ett av de dyraste, det är faktiskt grymt bra.
.
* På den HÄR bilden undrade någon hur fick jag mitt hår att vara så stort och fluffigt?
så här är det att redan i grunden har jag väldigt tjockt hår, väldigt grova hårstrån. vilket gör att jag aldrig behöver fluffa till volymen, för mitt hår redan så fluffigt och tjockt. jag har också egentligen lockigt självfall, men låter det sällan få stanna så helt och hållet, men just därför håller sig stort, luftigt och fluffigt.
men på just denna bild har jag även lockat håret med en plattång, väldigt enkelt så länge man har rätt värme och torrt hår.
.
* "Tycker mig känna igen platsen på bild nummer två, men kan inte placera vart det är" funderade någon?
det är mitt i staden Umeå, i centrum på torget, mitt bland galleriorna up2 och MVG.
.
* Vad har du för kamera?
använder oftast amandas kamera när vi fotar klädsel i staden, vilket är en nikon D70 med objektiv 50 mm 1,8. annars är det min egen, en nikon D60 med mitt objektiv macro 18-55 mm 2,8.
.
* Hur får du bilderna att bli så ljusa?
redigerar under alla omständigheter i photoshop CS4, då drar jag upp kurvan på ljuset och så justerar jag bildens nivåer lite efter vad som ser passar bäst. och sedan ibland en del specialeffekter, egna små hemliga knep.
.
* Färgar du ditt hår och med vilken färg i så fall?
jag färgar defenitivt mitt hår, den fina kopparfärgen är inte naturlig, tyvärr. om det ändå vore så.
jag har egentligen blont hår, kan jag själv inte längre föreställa mig själv i, hade senast blont i sjuan. tre år sedan sist.
nu färgar jag hos frisören där de blandar lite olika nyanser av koppar, röd och orange. har ingen aning om vad färgerna heter. men är du själv intresserad av att färga ditt hår koppar så gå till en frisör och fråga om råd. de vet. förhoppningsvis.
.
* Vart har Amanda köpt den klänningen?
hon har inte köpt den, utan hon har fått den av ett företag som säljer kläder, vid namn Romwe.com. så ni kan säkert hitta den där om ni är intresserade.


Kommentarer
Postat av: hilda

Vackra kvinna - vilken blog! Hoppas allt är bra med dig! Kram, hilda

2011-04-15 @ 13:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0