DET VET ITALIENARE.

.
klockan är 21.45. och jag har hunnit så mycket idag. och imorrn är det redan torsdag. veckorna går snabbt nu. det kommer springa iväg mot nästa lov. det är bara till att längta. men hur bra det än känns att längta, fortsätter saker att påminna mig om hur mycetk man måste njuta av det som är NU. vad vore livet utan nuet.
jag såg nyss på en sjukt bra film med Julia Roberts. EAT PRAY LOVE heter den. där kom det upp några visa ord. "amerikanare vet hur man har kul, men inte hur man njuter. det vet italienare". just i det sammanhanget handlade det om amerikaner och italienare. men jag skulle vilja placera det på alla människor, vi vet ofta hur vi ska göra för att ha kul. men vet vi hur man njuter.
nu blev jag väldigt tankspridd och djup. men. jag har tänkt på det nyligen. jag har kommit på mig själv medan jag gör saker, att jag inte njuter. jag tänker inte på vad jag gör. jag bara gör det för att det är en rutin. som att äta, jag tänker inte alls när jag äter, att jag äter. jag äter som bara för att man ska det, annars svälter man.
men jag kan ibland önska att det vore något mer än så. det kan låta flummigt.
.
men efter att ha sätt filmen ikväll, fått sett kulturen och livet i italien så spårar tankarna och man börjar drömma. underbart att bara få drömma ibalnd.
.
tack och hej leverpastej.

Kommentarer
Postat av: Olivia

DET ÄR SÅ SANT !! drömma är alltid braaa

2011-02-02 @ 23:06:34
URL: http://ettsyfte.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Instämmer! Leva i nuet är en konst och kan vara mycket svårt...

2011-02-03 @ 15:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0