FANTASI FÖR DAGEN.

.
på alla hjärtans dag fick jag en liten typ av skål av min kära vän sofie. den skålen var fullproppad med små lappar. det var tänkt att jag skulle öppna en av dessa varje dag. men ni vet hur det är. ibland kommer man ihåg. ibland slipper det ur minnet. men varje gång jag läst en lapp har de visa orden precis träffat in på min dag. ord som man kan behöva höra just den dagen.
ibland får man bara en kort mening. som blir en rejäl tankeställare. idag fick jag denna lapp. väldigt intressant lapp med kloka ord. hat är brist på fantasi. är inte det bara fruktansvärt sant. det finns så mycket hat i världen. för oftast när man inte vet vad man ska ta sig till längre eller bara är helt tom. så slutar det oftast med att man hatar. och tänker man efter så är det ju faktiskt bara brist på fantasi. man kommer inte något annat. det finns inget kvar. endast hatet.
.
när jag läst lappen valde jag att inte hata utan använda fantasin. och animeringen av bilderna ovan fick bli min fantasi för dagen.
.
translate: At Valentine's Day i got a bowl filled with notes from my dear friend sofie. she had written these notes herself and there were very wise words. today i got this note above. it said: "hate is just bad imagination". a extremly good sentence ackording to me. and true. when we have nothing left we hate something. because we don't know what else to do. bad imagination.
.
tack och hej leverpastej.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hahah vad kul! Btw du är sjukt duktig på engelska! :O

2011-03-13 @ 16:29:50
URL: http://sofiekollberg.blogg.se/
Postat av: Sofie

ÅH tack Cornelia!!

2011-03-13 @ 17:32:40
URL: http://sofiekollberg.blogg.se/
Postat av: JULIAAAA

SÅ HIMLA COOLT!!!!!!!!!!!!!!!!!

2011-03-13 @ 19:00:17
Postat av: Mamsen

Så sant! Väl skrivet gumman!

2011-03-13 @ 22:14:54
Postat av: Mamsen

Vilken snygg animation!

2011-03-13 @ 22:15:28
Postat av: Pappsen

Vad cool animation gumman! ;-)

2011-03-14 @ 23:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0