ANNIVERSARY.



.
våran dag tillsammans började egentligen på söndag kväll. då vi bara  tog det allmänt lugnt och pratade om allt och inget hela natten. sådant som behövs.
sedan på måndagen gick jag upp extra tidigt och gjorde iordning frukost åt oss båda medan jonas sov. det blev frukost på sängen med blommor och paket.
.
translate: Our day started on sunday evening when we relaxed in the sauna and talked all night long.
Then on moday morning I went early to make breakfast.
we ate breakfast and I gave Jonas flowers and his anniversary present.
.
.
efter några tio-minuters sträckande och tillvaknande i sängen så tog vi oss upp. för att sedan strosa iväg på en promenad till konsum i det fina vädret. köpte ingredienser och väl hemma sattes bakningen igång. cupcakes med stort C blev det. mumma. frosting blev i stort sett vår lunch. tog hela dagen eftersom vi inte är de mest effektiva i köket.
.
translate: after while in the bed, trying to wake up, we got up. We took a walk to the store and bought ingrediences to classic cupcakes. At home we started baking and got ourselves eleven delicious cupcakes. frosting became our lunch and we were happy.
aren't they the cutest cupcakes you've ever seen?
.
.
vi tog sedan bussen in till stan och köpte Ben'n'Jerry's till senare och åt dagens pasta på Restaurang Pasta. supergott och något att rekommendera. Hoppade på nästa fordon mot Jonas hem där vi såg Hitta Nemo och åt vår fyrstjärninga-glass.
väl hos Jonas gav han mig min present också. och överraskad blev jag.
som de flesta av er säkert snappat upp så tycker jag om att sy. Men har pratat länge om att jag velat ha en egen syhörna på mitt rum. Så är det enkelt att bara sätta sig och sy när man känner för det.
Jag har då velat ha ett gammalt symaskinsbord i vitt. och det var precis vad min pojke hade fixat.
.
ett begagnat symaskinsbord, som han byggt om lite och målat i vitt. hur underbart som helst. kände mig som ett litet barn på julafton. och att få det från någon man älskar är bara ännu mer underbart.
dock var det inte färdigmålat så ni får se det senare när jag ha fått hem det helt.
.
Det var våran dag och den var helt underbar. njöt av varje sekund.
.
translate: we jumped on the bus to the city. We bought Ben'n'Jerry's and ate wonderful dinner on a pasta restaurant. Got ourselves home to Jonas' house and ate our icecream and watched Finding Nemo.
During the time I was there Jonas gave me my present. He really surprised me. I got a secondhand-sewing-machine-table. So beautiful. And exactly what I have been looking for a while now. Since I want my own sewing-corner  He had painted it white and reconstruct it a bit. I am awfully impressed. And so happy, felt like a child on Christmas Eve.
it wasn't done though so you won't be able to see it until I get it home. You'll get a surprise too.
.
that was our two-years anniversary. And I enjoyed every part of it.
thank you and god night.
.
tack och hej leverpastej.

Kommentarer
Postat av: Mari

LOVELY (:

2011-03-30 @ 12:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0