ETT HJÄRLTLIGT VARDAGSDAGS-GRATTIS.


.
IGÅR KVÄLL.
Så överraskade vi, alltså hela familjen, Julia i vardagsrummet. Vi hade utan att hon märkte något, gjort i ordning i vardagsrummet. Med tårta, visapad grädde, dukat, gjort en stor banderoll och slagit in presenter. Hon visste inget. Hon märkte inget för hon satt vid sin dator och var inne i vad hon nu gör där. Det är alltid lika kul att överraska folk (om det nu är en bra överraskaning). Och se deras ansiktsuttryck. Och Julia var väldigt förvånad när hon kom in rummet och såg all uppdukning och oss som sjöng "happy birthday to you." Hon blev jätteglad.
.
Efter en stunds grattande så satte vi oss i sofforna och Gav henne presenter. Först från mamma, pappa och William. En macbook-dator och ett par koss-hörlurar. Eller egentligen så fick hon ett par andra hörlurar som pappa hade valt ut. Men de var inte riktigt Julia. Såna här stora svarta, Så hon ska byta till ett par koss.
Sen var det dags för min present till henne. Ett rätt så stort paket. Hon öppnade det och började först skratta för det första som hon såg var ett kasettband som vi spelade in egna låtar som vi gjort när vi var små. Jag och julia. och några andra sånger som var uppskrivna på pappaer och ett kort på hon och jag. Julia var kanske tre och jag typ ett. Vi hade båda regnkläder påoss och stod i en skog. Hur sött som helst. Var man söt när man var lite eller? eh ja. Lite själviskt kanske. Men alla är verkligen söta som små. Inga undantag.
Och sen en sista lapp där det fanns en uppskriven sång plua ackord. Det var en sång som jag gjort själv nu i slutet på nian. Det var en uppgift på musiken. Och jag är verkligen ingen låtskrivare eller så. Men just under den perioden vi skulle göra en egen sång. Så hade jag e väldig inspiration.
.
Jag var väldigt inne på det här med oskyldiga ögonblick. Och med det menar jag ögonblick som bara händer. Inte planerade eller uttänkta. Bara ett ögonblick som blir. Och jag har insett att det är de oskyldiga ögonblicken som sätter mest avtryck i ens liv och att det är de somm man minns. De lyckliga ögonblicken, de mindre lyckliga ögonblicken. Och det var det jag hade skrivit en sång om. Och när jag skrev den så tänkte jag på min och julias relation och att hon skulle åka, men att hon skulle stanna kvar i mitt hjärta. Så hon fick texten och jag sjöng också låten för henne med lite klink "på vårt nystämda piano". För att citera pappa.
Sen till sist. själva huvudpresenten. Jag hade beställt en canvas-tavla. Ett foto av mig och Julia. Ett underbart och klockrent exempel på ett oskyldigt ögonblick. Och det härliga med detta kort är att det verkligen inte var ett planerat och tillfixat kort. Utan det var förra sommaren. Pappa bara satt och tog lite kort på alla. Mormor, mamma, oss och då blev det här kortet ett av många. och vi hittade det någon gång när vi satt och kollade på några bilder. Och där var det. Jag och Julia älskade det direkt och har länge pratat om att göra en förstoring på det för det är så vackert foto. Och nu gjorde jag det till henne. Hon blev obeskrlivligt glad. och är hon glad så är jag lycklig. Så man kan säga att det var en lyckligt glad kväll igår.
.
SEN var det tårta och mys som gällde. GOTT.
Sen så kan jag ju förtydliga att Julia inte fyllde år igår. Utan Hon fyller år i oktober. Men då är det ju så att då är julia på en helt annan kontinent så vi tog chansen och grattade henne för fullt nu när det finns tid.
Men hur mycket i förskott det än var så GRATTIS TILL JULIA PÅ ARTONÅRSDAGEN I FÖRSKOTT!!!!!!
.
tack och hej leverpastej.
Hasse Andersson – Ett Hjärtligt Vardagsdags-Grattis
.







.
HÄR OVAN
fick hon av mamma, pappa och William.
Sen nedan så öppnade hon min present.
.





.
SEN
var det dags för tårta. mys.
.






Kommentarer
Postat av: JULIAAAA

alltså ni är ju de sötaste jag vet. älskar er

2010-08-09 @ 23:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0