READY SET GO.




.
NYSS kom jag hem efter att ha kollat på williams fotbollsmatch mot Vännäs.
De var riktigt duktiga. Väldigt på. William började första halvlek med att skydda deras mål som blåklädd målvakt. Väldigt duktig. Släppte inte in ett enda mål. I andra halvlek var han ute på planen och spelade.
De gjorde sammanlagt tolv mål och under andra halvlek när en annan person i deras lag var målvakt så släpptes det in endast två mål. Så ja. De vann starkt med tolv-två. Bra MATCH.
Det enda som de måste lära sig är att inte bara fokuser på bollen hela tiden och dribbla utan kolla på sina medspelare och passa. Men det kommer ju med tiden. jag menar de är ju bara nio år än. Tänk om några år. SUPER.
Det var väldigt mycket action i spelet. Folk ramlade. Det va slit i tröjor, William gjorde en kullerbytta. Och det var frisparkar, straffar. Det var väldigt kul att se. Grattis till Willias lag.
jag hade det väldigt kul också när jag satt och kollade på. Satt med mamma och pappa och några andra barns föräldrar och vi satt och coachade där lite på sidan som om vi skulle kunna göra det bättre. Men det är en del av grejen när man sitter i publiken. Vi hejade och klappade. KUL.
.
tack och hej leverpastej.
.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0