TRULY MADLY DEEPLY.




.
IDAG så har Jonas varit här hela dagen. Eller man kanske ska säga igår. Men jag har inte gått i säng än så det får bli IDAG.
Hur som helst så är det därför som jag inte har bloggat något. Vi träffades äntligen efter en långsam vecka då han var i hans stuga.
Har verkligen saknat honom.
Imorse vaknade jag väldigt tidigt på grund av den här värmen och fuktigheten. Det är så otrligt jobbigt. det är ju som att ela tiden kallsvettas. DRYGT.
Så jag gick upp och åt frukost och medan jag väntade på att jonas skulle komma så såg jag på den starkt rekommendernade och sorgliga filmen "message in a bottle". Hann inte se klart hela. men när han kom så fick filmen vänta och istället sa vi hej till hans försenade födelsedagsfirande plus present. Med mig.
Hann fick ett par nya hörlurar. Vilket var väldigt behövande. För hans gamla har det gått för långt med. DE är till och med lagade med silvertejp. Och de går ändå sönder. och man brukar ju säga det som inte går att laga med slvertejp. det är sönder. Så man kan säga att det var dags för ett par nya. Så han blev väldigt glad. Och verkade vara väldigt fascinerad över att jag hade sätt vad han behövde utan att fråga. Och sedan gett honom det.
Och är inte det otrolgit kul att överraska folk med sånt som de blir glada över. Att göra folk glada. Hur kul det än är att köpa saker till sig själv som man vill ha. Så är det ännu roligare att köpa saker åt andra. För den lycka man får av att köpa till sig själv håller bara en stund sen vill man ha något nytt igen. Men när manköper eller gör något för någon annan så håller känslan av lycka mycket längre. För personen blir så glad. MYS.
.





.
Efter så åkte vi iväg till pizzeria Kajutan och beställde pizza och sen handlade vi lite saker på konsum. Och tog mopparna tillbaka hem i den varma luften. Vi åt våra pizzor och satte oss för att se på den tragiska men ändå bra filmen Changeling. Den är verkligen också rekommenderad. Vi satt i soffan och hade myst ner oss. Medan regnet duggade utanför. Så mysigt. Det perfekta vädret för en film och mysdag. Kan vara lite tråkigt men ibland väldigt mysigt. Som idag.
Sen så blev det lite bakning. Och det var faktiskt Jonas idé. Det var jag inte beredd på. Men han bara sa att idag ska vi baka. Vi ska baka chokladbollar. Så jag kunde inte göra annat än att hänga med. vilket jag gjorde mer än gärna. Det var så mysigt. Där stod vi med våra fina förkläden och allt. Och gott blev det också. Men när smeten var färdig så orkade vi inte rulla det till bollar. Uatn bara äta med skedar. Men då spårade det ut och jag fick n rolig impuls att kleta smet i Jonas ansikte. Så det var vad som hände. Hur kul som helst. Och kladdig blev han. och väldigt brun. KUL.
Och tro det eller ej men till chokladbollarna blev det en till film också. Den hette "It´s Complicated". Är inte lika starkt rekommenderad som "Changeling". men ändå rolig.
.





.
Slutresulatet är sju av fem stjärnor. Hur underbar och mysig dag som helst. Tack Min underbara.
.
tack och hej leverpastej.
.




Kommentarer
Postat av: Mamma

Ni är ju för söta!

2010-08-09 @ 10:26:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0