DAGEN EFTER IGÅR BLEV NÅGOT HELT ANNAT.

.
IDAG ÄR DET JULDAGEN. och mellandagsrean börjar egentligen inte förrän imorgon. men. alla tv och kamera-affärer i princip, fuskar och hade öppnat idag också. så efter frukosten och lite mariokart-spelande med min bror så for jag, william och pappa mot mediamarkt för att leta objektiv.
har nämligen önskat mig ett 60 mm macro objektiv. men fick det inte. så jag tänkte passa på att köpa det nu under rean.
.
vi kommer till mediamarkt och där väntade en flera hundrameters kö. det vra kö ända till kvantum från mediamarkt, om det ger er lite perspektiv, ni som bor i umeå. för er som inte gör det. det var sjukt lång kö alla fall.
så vi smygkörde som det kallas i säkert en halvtimme eller kanske mer. lite drygt, men vi tänkte att det var värt.
det är verkligen så att Sverige visar sin riktiga sida under sådana här tillfällen. alla är som galna. man gör allt för att komma första, men man vill helst göra det för sig själv, utan att någon ser. vilket oftast inte går så bra.
.
hur som helst så kom vi tillslut in i affären, där var det sjuka köer.
vi letade upp kameragrejerna. vi upptäckte till den stora förskräckelsen att mitt fina objektiv var slut. snyft snyft.
men vi letade upp någon som kunde hjälpa. och trots att det inte fanns det vi sökte från början så, en massa objektivsnack, platt-tv-observerande och en timmes köande senare så går vi tre ut genom utgången. ja med ett 18-50 mm macro objektiv i handen, william ett wii-spel och pappa ett par batterier och hörlurar.
najs. bra där.
det blev alltså ett maroobjektiv ändå, fast ett 18-50 mm. jag har redan ett 18-55 mm, men det är ett helt vanligt standard i princip, detta var ett macro 1:2 och ljusstyrka på 2,8, ett sigmaobjektiv. mycket mycket bättre än det jag redan har. får väldigt bra fokus nära och det är kort fokusdjup, vilket jag kommer stormtrivas i. precis vad jag letade. älskar det redan. ska ut och verkligen lära känna min nya vän på riktigt.
.
tack och hej leverpastej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0