NIGHT BEFORE CHRISTMAS.

.
IT'S THE NIGHT BEFORE CHRISTMAS AND THE EXCITEMENT IS STARTING TO GROW.
nu är det faktiskt julafton. för det är över tolvslaget har min lillebror precis informerat hela huset om, precis innan man somnade.
käns hur konstigt som helst att julen är här igen. att nu kommer den dagen man som liten längtar efter hela året. den dagen som man förbereder för i flera veckor. för en enda dag. jag vet att nu låter jag som en julhatare. men förstå mig rätt, jag älskar julen. det är bara det att det är värt at tänka på hur mycket man lägger ner för en dag. helt sjukt egentligen. men jag trycker faktriskt det är värt det.
.
mormor hämtade vi på flyget idag alla fall. så hon har idag myst med oss på kvällen och hjälpt oss klä vår gran.
vår gran är lite ynklig i år. dock finns det faktiskt en historia bakom. för grejen är dne att vi brukar alltid ha en typ sagogran. som förra året. den var jättevacker och fin. like a fairytale.
men  i år var vi lite sent ute med inköpande av gran. så när mamma, pappa och william igår skulle åka ut för att köpa en gran så var alla slut. det fanns inte en enda kvar i hela umeå. helt sjukt. de hade letat överalt. de had ehittat två på ett ställe, emn det var såna här som var smala och stripiga. inte ok.
.
så pappa kom hem och berättade den förfärliga nyheten. jag i princip bröt ihop. för helt seriöst. en jul utan julgran är ingen jul. jag fick panik.
kändes lite som ett lotta-på-bråkmakargatan-drama. när det inte finns några granar att köpa någonstans och lotta far ut på uppdrag med sin spark, inställd på att hitta en gran.
så var det för oss också, skillnade var bara att vi inte tog sparken, vi gick ch vi var hela familjen för att leta en gran.
.
det hela slutar med att vi tar in vår "utegran" som vi har köpt för att ha ute. den vra liten, men bättre än inget obviously.
men nu är granen klädd alla fall. med allt möjligt. sådär som det ska vara. mys. med polkagrisar och allt. sjukt vacker.
.
god jul alla.
.
tack och hej leverpastej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0