BLUE LIPS.

.
JAG har nyss kommit efter att för sista och första gången denna sommaren från att ha cyklat med William och hans kompis till fotbollsskolan som slutar idag.Härligt tycker jag för då slipper jag gå upp nio imorrn. HÄRLIGT HÄRLIGT.
Det var faktiskt rätt så skönt att cykla så där för jag har inte cyklat på typ en evighet. Så jag hade glömt bort hur härligt det var att bara cykla. Utan att ha bråttom och cykla i sin egen takt. För det är inte najs att cykla snabbt för då blir det bara rödblommigt över hela ansiktet. Det tycker vi inte om. Men att bara cykla lite i solen och känna vinden i ansiktet är inte helt fel.
.
SOM förra sommaren. Då när vi var i Örebro. I stugan så cyklade jag och Julia omkring på två gamcyklar. Bara för att vi ville och för att det var varmt och abar allmänt härligt. Och då använde vi vår cykeltid till att ta oss mellan ett dussin olika loppisar. Jättemysigt var det.
Jag tycker om loppisar väldigt mycket. för det finns så mycket gamla och fina saker där. Som någon gammal kakburk. Sockerdricksflaska från den äldre tiden. Sådana flaskor som är fina. Inte som våra äckliga fruktsoda-flaskor som vi har nu. De är så tråkiga. Man hade verkligen mycket mer stil förr i tiden. Vill leva då.
Den sommaren var alla fall jättemysig att bara cykla omkring vart man ville. Och fynda på små loppisar lite var stans. Med gulliga blimmiga sommarklänningar på. Och solbränd hud. Vill tillbaka dit.
Ni kan få se bilder från det någon dag för de bilderna vi tog då är jättefina. och jag blir så glad över att se hur brun jag var då. Fast sen blir jag ledsen när jag inser att jag inte är det nu. HEHE. Det är inte lätt inte. Men bilderna är fina alla fall.

.

.
tack och hej leverpastej.
Regina Spektor – Blue Lips

Kommentarer
Postat av: Mormor

vilka vackra ögon du har Cornelia

2010-06-27 @ 23:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0