OOPSIE DAISY.


HEJ HALLÅ DÄR KÖP BLÅBÄR
.
ALLTSÅ. Jag tänkte att jag kunde berätta att jag har sommarlov precis som de flesta andra nu. och vad gör jag på mitt sommalov? JA. idag och de närmaste dagarna ska jag bara vara hemma och hålla min lillebror sällskap. han heter William och är helt och hållet en underbar bror. jag kan berätta mer någon annan dag om vad som händer på mitt lov, för det kommer bli en väldigt händelserik sommar med mycket känslor. begravning, bröllop, avsked av syster och börja gymnasiet på samma sommar det är ingen lek kan jag säga. men men vad ska man göra liksom. hehe.
.
JUST nu så är han på golfträning och har lämnat mig ensam i huset. SÅ. tanken var att jag skulle ta vara på min tid ensam och göra en massa bra saker. Diska, städa i köket och sortera och torka ur alla kökslådor och skåp. MEN. så blev det icke. däremot så var jag duktig och tvättade lite granna, men det täcker inte helt mitt samvete, eftersom jag har lovat mamma de andra sakerna också. Hon sa med egna ord att jag var hennes lilla hushållerska denna vecka. så ja vad ska man göra liksom. Hennes önskan är min lag. hehe.
.


.

NU ska jag snart ta tag i mina sysslor. men jag kan ju tillägga att jag har börjat läsa en otroligt fängslande bok. och det mina vänner är inte something common för Cornelia i vanliga dagar. Dels för att jag inte är någon snabb läsare, men också för att jag är ganska kräsen och vill att bökerna ska ta mig med storm direkt. och det har denna bok gjort. den heter "Saras Nyckel" och är en stor rekommendation till andra-världskriget-intresserade. jag tror faktiskt att det har blivit en tradition att läsa på sommaren. det är så sjukt MYSIGT. För då har man all tid i världen. TYP.
.
tack och hej leverpastej.

Kommentarer
Postat av: Mormor

den här boken tror jag faktiskt mamma fått av mig

2010-06-14 @ 22:39:52
Postat av: Mormor

men alltså hur söt är du egentligen, söt som bara den kram fr mormro

2010-06-14 @ 22:41:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0