FYRA V - vita vackra virkade västen.

.
trots skola och stress så är jag för stunden en lycklig flicka. jag tror det var någon som förstod att jag behövde få lite uppmuntran i all denna skolstress. för när jag kom hem idag efter en mysig eftermiddag med kära vännen emma så hämtar jag posten och upptäcker att jag fått brev från kommunen. öppnar och läser.  J A G   H A R  F Å T T  J O B B !
på äldreomsorgen bara fem minuters cykeltid från hemmet. underbart. är överlycklig.
och ännu mer glad blev jag när jag insåg att jag idag kunde ta moppen mot posten och hämta min beställning från HM-katalogen. Min efterlängtade väst. FYRA V - vita vackra virkade västen. har aldrig eftertraktat ett plagg så mycket som detta. det kan nog de flesta instämma på.
.
kan ju berätta lång historia kort att jag har letat efter den i hela Umeå, i stockholm. erbjöd mig till och med att betala dubbelt för den i deras skyltfönster. men icke. har kollat online ett antal gånger. belv så desperat att jag ringde till papperskatalogen, för det är tydligen olika lager, online och katalogen. och där fanns det en. överlycklig. och nu är jag ägaren.
som sagt tidigare så har jag ingen aning vad det är med MIG och den här VÄSTEN. men ibland får man bara en sån där desperat känsla. jag får helt enkelt anta att ni förstår vad jag menar.
.
translate: even thought I am so stressed up about school right now, I'm having a happiness-moment right at this second. I have had a great day with my dear emma in town and when I got home I found a letter in the mail sent to me. what can I say, this summer I will earn my own money, by working for three weeks at the geriatric care. takng care of old people, read their paper, take a walk with them etc. so excited actually.
.
and then I took my autocycle to get my order from HM. and finally the wonderful white knitted vest is mine. I think I deserve it without bragging. I've been looking for it for a very long time now, online, in every store in Umeå and Stockholm, I even called to see if I could get the one in the shop window -  couldn't though.
but when I called to the catalog there were one left. so happy.
.
tack och hej leverpastej.

Kommentarer
Postat av: lisa

grattis!

2011-04-28 @ 22:59:31
URL: http://popflickan.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Så härligt att du både fått både jobb och den virkade västen!!!

2011-04-29 @ 00:38:27
Postat av: Humlan

Snyggt!

2012-05-21 @ 10:18:38
URL: http://eiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0