"EASTER-CHICKENS" IN MERINGUE.

.
det har ju varit påsk och alla har följt sina traditioner. påskpyntat, åkt till fjällen, påskmiddag, letat påskägg och hela köret. jag har påskpyntat och gjort en hel del av det där. men sen så i torsdags så blev jag så inspirerad av underbaraclaras att jag bara blev tvungen att baka något påskigt. så det fick bli marängkycklingar. dock så blev inte mina i samma stil som Claras, men har man varken gul karamelfärg eller vita sockerkulor så får man lösa det på något annat sätt. vilket jag också gjorde. och jag är grymt nöjd.
min lillebror älskade de så det är ju ett plus i kanten. sedan blev de otroligt gulliga. så jag är nöjd.
.
translate: since there has been Easter the last few days me (and the rest of the world) been doing a lot of Easter-kinds-of-things. and last thursday I got inspired of underbaraclara and baked "easter-chickens" in meringue. and I thinnk they became really cute. and William loved them.
happy Easter, little to late!
.
tack och hej leverpastej.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Hahahah du ska se marängerna som jag och Josef gjorde här om dan... Blev en kräkstårta som var helt hård. HAHHAHAHA går inte att förklara, misslyckat helt enkelt :P

2011-04-25 @ 14:56:31
URL: http://sofiekollberg.blogg.se/
Postat av: *Amanda*

Åh söta som socker! Försökte göra själv en gång men dom blev icke fina.

2011-04-25 @ 18:11:57
URL: http://wisselpipan.blogg.se/
Postat av: *Amanda*

Åh söta som socker! Försökte göra själv en gång men dom blev icke fina.

2011-04-25 @ 18:11:58
URL: http://wisselpipan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0