LIGHT LEAKS

.
Måste bara på något sätt få uttrycka mig om vilken underbart stor inspirations källa du är! ÄLSKAR din blogg, kan inte sluta bläddra igenom arkiven. Har bara en fråga, med vilket program har du redigerat den översta bilden här? De svaga färgklickarna syftade jag mest på, underbart.

fick den här frågan av en tjej som heter Ida, så jag tänkte bara att jag skulle svara lite kort.
till att börja med så vill jag bara säga tack, det är verkligen så roligt att höra!
när jag redigerar mina bilder så använder jag mig alltid av helt fantastiska PS4 (photoshop version 4) som jag gjort sen många år tillbaka.
när det gäller "de svaga färgklickarna". Det är något som kallas light leaks och finns att ladda ner här som en zipad (låst) fil som du måste zipa upp. sen monterar man in den light leak som man vill använda på en bild i photoshop. för att ändra filen från svart till genomskinlig så byter man frpn läge "normal" till "raster".
så går det till, hoppas det går bra att förstå min lite röriga förklaring.
lycka till!
.
tack och hej leverpastej.

Kommentarer
Postat av: mary

Dina bilder är jätte fina :)

2012-01-20 @ 10:20:39
URL: http://maryphoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0