LISTEN TO THE SONG. LISTEN CAREFULLY TO TEXT.

.
LYSSNA PÅ EN LÅT. OCH LYSSNA PÅ TEXTEN.
det gör vi inte så ofta. eller det är ju olika från person till person. men ofta lyssnar man bara på en låt för att den är bra helt enkelt. musiken är bra. i  vissa favoriter vet man nog några ord, vissa kanske man tll och med kan utan till. men betyder det att man vet vad den handlar om?
som när mna var liten och skulle sjunga sånger på en avslutning eller liknande så lärde läraren en sånger, man kunde de till slut utan till. men när jag tänker tillbaka så hade jag ingen aning om vad det var jag sjöng om. det räckte med att man visste att det var en sommarsång eller en julsång.
vi glömmer lätt syftet. varför någon ha skrivit låten, anledningen till varför artisten sjunger det den sjunger.
jag kom att tänka på det igår när jag lyssnade på Gråa Dagar med lars Winnerbäck. då sjunger han om hösten och de gråa dagarna, att det är inte lätt då. hur svårt det är att hitta anledningar till att stiga upp och göra saker. på hösten är man ofta lite nere. man kan säga att det är de "tilåtna" dagarna att vara nere och lite halvt less på livet. för då har man anledningar till det.
men sanningen är den att dagar kan vara gråa även på vintern, våren och sommaren också.
nu sjunger ju Lasse om hösten, men jag tror han menar att de dagarna kan komma när som helst. det är bara det att de går lättast att beskriva på hösten.
ett syfte med en låt. underbart.
.
tack och hej leverpastej.

Kommentarer
Postat av: Anonym

du är så klok mitt älskade barnbarn och jättefina bilder på vackra unga kvinnor. kram fr mormor

2010-12-09 @ 19:09:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0