RENT UTAV VACKER.



.
DENNA
dagen så åkte jag och Jonas iväg till bäcksjön för att ta ett eftermiddagsdopp. Eller egentligen så hade vi inte ätit middag än men det lät bra bara. HEHE.
det var jättevarmt och skönt faktistk till min stora förvåning. skönt att svalka av sig.
Sen när vi kom tillbaka så bestämde vi oss för att tvätta och rengörs våra mopeder. Vilket mest för min del behövdes.
.
JAG har aldrig sen jag skaffade moppe förra året tvättat den. Jag vet faktiskt inte varför men jag har inte orkat tagit tag i det plus att jag inte vet hur man gör. För jag ha bara trott att man tar en slang och spolar lite. men idag fick jag lära mig att det krävs mycket mer än så. Jonas lärde mig att man skulle börja uppifrån och jobba sig neråt, precis tvärt emot vad arbetslivet säger. Vi använde högtryckstvätt, blött svamp och tvål och sprit för att verkligen få bort allt. Vilket jobb måste jag säga. Det var så otroligt jobbigt. Speciellt när man kom till däcken och man skulle sitta där och pillra. Sånt klarar jag inte av. Men jag kämpade på. och medan så stod Jonas på sidan och penslade och tvättade med något medel på sin moppe. Han var väldgt facinerad. Stod där och sa oräckneligt många gånger "wow", "oh my god" och dylikt. Han var så fascinerad över att medlet var så bra. Han sa att han blev så less på att det var så bra. Så då måste det verkligen ha varit magiskt eller något.
.
OCH då slog det mig. Kan något vara så bra att man blir less på det? Kan man bli less på att någit är för bra. och det kan man nog. För om man tänker på hur man ibland blir less på folk. Det är händer ju faktiskt ofta att det är för att personen är bra på npgot. Att han/hon är bättre än en själv på något. och då kan man ju bli less på den person. Det kallas ju faktiskt JEALOUSY. Men man bruka oftast förneka det men det finns ändå där. Det var bara en liten tanke.
.
tack och hej leverpastej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0