SWEET HOME ALABAMA.


.
INTE okej. Nu har vi kommit hem igen. Från varma Örebro till kalla Umeå. SKÖNT. Men aja. Jag är ändå glad att vara tillbaka. För nu kan jag duscha i VÅRAN dusch hur länge jag vill och när jag vill. Jag kan äta vad jag vill och när jag vill. Och bäst av allt jag får sova i MIN säng. Min egna sköna efterlängtade säng. Härligt eller vad?
Plus att på vågen hem så stannade vi och åt mat på Ikea i Gävle och då fick också ett nya sängkläder (eller vad det kallas) följa med mig hem. Ett vitt påslakan och ett vitt örngott. Helt splitternya. Jag älskar när det är nybäddat. Det luktar som så gott och mysigt tycker jag. Låter kanske lite creepy. Men om man har sovit i en nybäddad säng någon gång så borde man veta vad jag menar. HEHE.
Och det blev ju ännu bättre när det var nybäddat med helt nya lakan. Man kan säga att jag längtar till sängen just nu.
Plus att jag har bäddat så fint och puffat till så mysigt som jag bara kunnat, vilket inte är så vanligt. Så det betyder att jag kommer ligga fint och det kommer vara väldigt mysigt. För det säger ju alla fall ordspråket. Som man bäddar får man ligga. Om jag har förstått det rätt. (HA. Jonas där ser du. jag kan visst några ordspråk. HEHE.)
.
MEN det blir ingen säng och till att sova riktigt än. För jag måste gå och duscha. Finns inget annat på kartan just nu. För Cornelia är väldigt oren just nu. Hon har suttit i pyjamas i en bil hela dagen idag ihoptryckt som trampat hundbajs för att rymmas i bilen och samtidigt ligga skönt. För vi är nämligen fem personer i vår familj och har en bil med fem platser. Ganska så logiskt kanske. Men det är inte så stor plats till varje person. Alla fall inte där bak. Mamma och pappa har det ju bara finfint där framme, med armstöd och baklutning och perfekt sikt på vägen, plus luftkonditionering. Så de är det inte synd om. Men men det är de väl värda. Eller nåt. Eftersom att de står ut med oss barn hela dagarna. HEHE.
Men i alla fall så var det trångt och det luktade äckligt efter williams chips. Så det var helt otroligt härligt att komma hem och kunna sträcka på sig och andas. NAJS.
Men det är därför som jag ska duscha alla fall. För jag luktar inte hallonglass. HAHA.
.
tack och hej leverpastej.
Jewel – Sweet Home Alabama
.


Kommentarer
Postat av: lilla bocken bruse

någon sade till mig att jonas inte sagt att du inte kan några ordpråk ;)

2010-06-21 @ 00:52:14
Postat av: Mormor

vad du är go Cornelia kram

2010-06-21 @ 09:51:18
Postat av: Nancy

Super fina bilder!

Det var jätte roligt att träffa er i Örebro även om det var under tråkiga omständigheter. Ha en härlig sommar.



kram Nancy

2010-06-21 @ 11:11:01
URL: http://www.linltd.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0