DET ÄR INTE SOM DET SER UT.

.
JAG blev lite sötsugen och bestämde mig för att baka något gott och enkelt. Efter en stunds funderning om vad jag skulle orka baka så slutade det med havrebollar. Nä vänta nu. det heter det väl inte? just det chokladbollar. så var det. hehe.
nämen om sanningen ska fram så vet jag att det heter chokladbollar, men det står havrebollar på ICAs havregrynspaket, vilket är väldigt konstigt. Rent av ett litet störningsmoment för mig faktiskt.
Visst. Det låter nyttigare med "havre" istället "choklad", men då tycker man ju att det borde vara någon märkbar förändring i receptet.
Det enda som ja kunde se som var skillnad nu var att det var en fjärdedel mindre socker i, men det är ingen MEGAskillnad direkt och alla vet ju att chokladbollar är onyttigt. SÅ. Vem försöker ICA egentligen lura.
.
MEN hur som helst så blev chokladbollarna goda och det är det som räknas. Själv har JAG inte smakat de än (jag har faktiskt inte ens rullat de), men det var pappa som kom hem precis när smeten var klar och smakade en bit. Och han gav bra kritik så jag får lita på honom.
I och med att han kom hem så insåg jag hur ensam jag har varit idag. Det är verkligen ingen som har varit hemma idag. Förutom jag. Inte ens Doris (vår katt) har varit hemma, hon har också varit ute på andra ärenden.
Vad hon har haft för sig vet jag inte. Kanske jagat möss eller något. HEHE.
Men det har varit skönt faktiskt. Att inte behöva bry sig om någon för en dag. Förutom min bror då som jag är barnvakt åt, men han har ändå varit hos en kompis och på golf så jag har inte behövt ha så mycket ansvar.
Jag tror man kan behöva såna dagar då man bara behöver tänka på sig själv. Det kan låta lite egoistiskt men ändå en sanning enligt mig.
.
tack och hej leverpastej.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Kan också intyga att smeten var jättegod! Så gott när jag nu precis kommit hem från jobbet!

Lycka till med bloggen, fina bilder och fint skrivet!

2010-06-14 @ 20:14:01
Postat av: Mormor

det är som du säger Cornelia man behöver egna dagar eller egen tid som det så fint heter.

du skriver jättebra förresten

2010-06-14 @ 22:37:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0