SKAKIS I RYGGMÄRGEN.

.
TOG ETT SÄLLAN VANLIGT INITIATIV. och bestämde mig för att baka. det fick bli scones eftersom jag blev så otroligt sugen på det när amanda och amanda åt det på waynes idag.
de blev väldigt goda. mixtrade lite med kanel, socker och mandel för att få en lite extra smak. blev mycket bra faktiskt.
detta var typ den första gången på flera månader som jag bakade något på riktigt. visst har jag bakat chokladbollar och snabbkola. men det gills inte riktigt.
men så här är det att när jag bakar/lagarmat/gör något i köket så går altid något snett.
som exempel när jag bakade drömmar en gång så glömde jag mjöl. som för övrigt är den viktigaste ingrediensen. så det blev inte direkt kakor, utan mer en sörja. sen lagade jag makaroner en gång. och när jag skulle skaka av vattnet från de i ett durkslag så skakade jag så alla makaroner for ut. skicklighet.
denna gången gick det faktiskt inte lika fel, för själva bakningen blev inte lidande. men mina öron och mitt hjärta. för jag lyckades sätta igång brandalarmet. tur att jag redan är halvt döv alla fall. men av erfarenhet så lyckades jag få de att sluta rätt så fort. men hjärtat han börja dunka alla fall.
har ni tänkt på det att alltid när ett brandlarm börjar låta så får man en typ av panik, eller man börjar alla fall direkt tänka på vad som ska hända om allt brinner upp osv.
som när man ser en polis/polisbil så blir man nästan direkt lite skakis och man börjar desperat gå igenom sina tankar om man har gjort något fel som man kan bli tagen för.
.
dte är som att man har bildat upp respekt. det sitter som ryggmärgen att man ska bli lite skakis när ett brandalarm skjuter, när man ser en polis osv. ganska intressant tanke tycker jag.
.
tack och hej leverpastej.
.






Kommentarer
Postat av: Mamsen

Kan intyga att de var jättegoda!!

2010-11-22 @ 09:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0